راه اندازی کسب و کار اینترنتی

توسعه و معرفی کسب و کار اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

توسعه و معرفی کسب و کار اینترنتی

چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنم؟ ( آموزش تصویری )

یکی دیگر از ایده های جالب داشتن فروشگاه و یا همان راه اندازی فروشگاه اینترنتی می باشد. با توجه به گسترش و دسترسی افراد بیشتر به اینترنت و فضای مجازی، تجارت‌های سنتی به مرور زمان جای خود را به نسخه‌های نوین‌تر تجارت یعنی تجارت الکترونیک می‌دهند و تجارتی که در آن نیاز بود برای خرید یک جنس به مغازه‌ها و فروشگاه‌ها مراجعه کنید، کم کم در حال منسوخ شدن است. امروزه کمپانی‌ها و تجار مختلف دریافته‌اند که پهنه‌ی اینترنت حرف اول و آخر را در فروش بیشتر و معرفی بهتر برند تجاری آنها می‌زند. بنابراین با گسترش اینترنت و به همراه آن گسترش فرهنگ خرید های مجازی، تعداد فروشگاه های اینترنتی در حال افزایش است.

در ایران نیز تاریخچه‌ی فروشگاه های اینترنتی به اوایل دهه‌ی ۸۰ باز می‌گردد. زمانی که حمید و سعید محمدی، فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا را تاسیس کردند. در سال های بعد و با گسترش اینترنت در کشور، فروشگاه‌های دیگری نیز کسب و کار خود را به اینترنت انتقال دادند. یکی از اساسی ‌ترین مشکلات بر سر راه تاسیس فروشگاه اینترنتی در ایران در اوایل دوره‌ی روی‌کار آمدن این نوع فروشگاه‌ها، مسئله‌ی اعتماد مشتری به آنها بود. بسیاری از مردم ایران بر این عقیده بودند که فروشگاه‌های اینترنتی کلاهبردار هستند و خرید از آنها مساوی با خرید کالاهای بی‌کیفیت و … است. اما خوشبختانه امروزه اعتماد مردم به فروشگاه های اینترنتی افزایش یافته است و بسیاری از افراد اغلب خریدهای خود را بصورت آنلاین انجام می‌‌دهند.

اما راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق چگونه است؟ چه ترفند هایی دارد؟ آیا اصلا شدنی است؟ چه هزینه‌ها و مراحلی دارد؟ اینها سوالاتی هستند که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد. پیش هرچیزی باید بنابر تجربه‌ی شخصی‌ام این نکته را به شما گوشزد کنم که بازار اینترنتی امروز، دیگر فضایی برای آزمون و خطا باقی نگذاشته است. رقبا سرسخت‌تر از آن چیزی هستند که شما فکر‌ می‌کنید و اگر با برنامه و پشتوانه قوی جلو نروید، قطعا شکست خواهید خورد و هزینه‌ و وقت شما هدر خواهد رفت. اما اگر در راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود مصر هستید، تا پایان با من همراه باشید تا راهنمای قدم به قدم راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی را با هم مرور کنیم.

فروشگاه اینترنتی یک راه ارتباطی بین شما و مشتریان است .

سؤالی که ممکن است برای خیلی از شما پیش بیاید این است: چرا باید شرکت سُنتی خودم را به شرکت اینترنتی تبدیل کنم؟
ابتدا، اجازه دهید مطلبی را روشن کنیم. در این مقاله، منظور ما از «شرکت سنتی»، شرکتی است که در مکانی فیزیکی واقع شده و فروشش یا از طریق حضور مشتریان صورت می‌گیرد یا از طریق ایمیل و تلفن. در کل، منظور ما شرکتی است که فروش اینترنتی ندارد. البته، روز‌به‌روز از تعداد این شرکت‌ها کاسته شده و به شرکت‌های اینترنتی اضافه می‌شود. اگر شما هم صاحب کسب‌و‌کاری هستید، حتما خیلی درباره‌ی مزایای تبدیل کسب‌و‌کار خود به کسب‌و‌کار الکترونیکی شنیده‌اید. شاید این کار به نظر خیلی از افراد خطرناک یا پیچیده باشد. اما فواید زیادی در فروش یا فعالیت تجاری آنلاین وجود دارد. در ادامه‌ی مقاله به ۹ مورد از مهم‌ترین مزایای فروشگاه اینترنتی اشاره خواهیم کرد.

فروشگاه اینترنتی

چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم